Menneskene bak KIRN – Susann Falkenstein

Susann Falkenstein var med å stifte Foreningen for Kunstig Intelligens og Robotikk Norge (KIRN), og sitter i dag i styret. Foreningen er den største non-profit organisasjonen innenfor kunstig intelligens og robotikk i Norge og har rundt 1200 følgere. Redaksjonen ba Susann skrive noen linjer om hvorfor hun ønsket å bli en del av KIRN.


Susann:
Med lang erfaring innen kundeservice fra ulike bransjer har jeg blitt nysgjerrig på det skiftet vi nå står ovenfor innen teknologi, kunstig intelligens og robotikk. De siste årene har det vært et stort fokus på hvilke muligheter teknologi gir for å sikre effektive og gode kundereiser, og det fordrer større innsikt og kunnskap om hvordan vi kan utnytte mulighetene fremover. Vi ser at våre kunder er villige til å ta i bruk ny teknologi,  og da må vi skaffe oss innsikt og kompetanse til å kunne drive utviklingen videre. Dette gjelder ikke bare innen kundeservice, men i virksomheter generelt og da er KIRN en flott arena for utveksling av erfaring og kompetanse.

Selv om ingen av oss kan spå inn i fremtiden og se hvordan digitalisering vil påvirke arbeidsplasser, er det mange meninger og diskusjoner knyttet til de store endringene som kommer! I den forbindelse mener jeg at vi har et selvstendig ansvar for å holde oss oppdatert om hvordan fremtidens teknologi kan påvirke effektiviteten og kundeopplevelsene i en bedrift, samt hvilke effekter robotisering har på prosessforbedringer og ikke minst på organisatoriske spørsmål. Jeg er overbevist om at menneskene også i fremtiden vil ha en viktig rolle for å skape de aller beste kundeopplevelsene!  Så bakgrunnen for at ble jeg ble med å startet KIRN, var ikke for å bli ekspert på AI og maskinlæring, men for å skape en folkelig og nøytral arena. En arena som har som mål å formidle hvor teknologien står og hva som er «hype» eller fakta, fri for leverandører og miljøer som ønsker å fremheve sine produkter eller tjenester.

Personlig har KIRN gitt meg god og solid innsikt på fremtidens teknologiske muligheter, i tillegg får jeg være med på mange spennende tverrfaglige diskusjoner nasjonalt og internasjonalt som gjør at jeg også får innsikt i hva som skjer i samfunnet generelt. KIRN, har for meg, blitt en arena hvor jeg treffer mennesker som sitter på stor kompetanse, og hvor det er lett å få tilgang på viktig informasjon som jeg lurer på. Og helt til slutt – det er gøy å kunne være med på å ta et samfunnsansvar ved å skape en «nøytralt grunn» for utveksling og deling av kunnskap, innen et område som virkelig kommer til å endre fremtiden.

KIRN trenger flere gode krefter, så heng deg på!  

Susann Falkenstein jobber som Customer Interaction Manager i Scandic Hotels . Susann er styremedlem og sitter også i programkomiteen I KIRN. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *